Garantie
Welke garantie heb ik?
Wettelijke garantie
In de Nederlandse wet staat dat het product dat je koopt 'deugdelijk' moet zijn. Artikelen die wij leveren zijn kwalitatief hoogwaardige producten. Wij leveren uiteraard conform de geldende fabrieksgarantie. De fabrieksgarantie is verschillend per product, meestal wordt de garantietermijn aangegeven bij de product-beschrijving. De fabrieksgarantie is natuurlijk ook altijd terug te vinden op de website van de fabrikant.
Op alle artikelen die je bij ons koopt heb je garantie. Indien je een artikel ontvangt dat niet in perfecte staat verkeert dan willen wij dit graag zo snel mogelijk oplossen. Als een product defect raakt helpen wij je, afhankelijk van het artikel, door vervanging, reparatie of (gedeeltelijke) terugbetaling.
Aansprakelijkheid retourzendingen
Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat wij niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen.
Daarom belangrijk voor retour sturen:
- Vraag daarom op het postagentschap altijd om een 3S-nummer of traceercode en bewaar deze goed.
- Verpak de artikelen deugdelijk en zorg voor voldoende bescherming in de verpakking (opvullen met papier-proppen)
Artikel bij ontvangst niet in perfecte staat
Wanneer een artikel defect is bij ontvangst, dan verzoeken wij je vriendelijk om dat direct na ontvangst per email aan ons te melden. Geef daarbij het factuur-, of ordernummer van je bestelling op. Wij zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen en aangeven hoe u de retourzending kan plaatsvinden. Doe de orginele bon of een kopie daarvan in de verpakking. Uiteraard nemen wij in dit geval de kosten van de retourzending voor onze rekening, wij zullen je dat terug betalen.
Artikel na enige tijd defect
Wanneer een artikel buiten je schuld om defect gaat of defect blijkt te zijn dan helpen wij je graag zo snel mogelijk. Wij verzoeken je vriendelijk dit per email aan ons te melden onder vermelding van het factuur-, of ordernummer en telefoonnummer. Wij zullen daarna zo spoedig mogelijk contact met je opnemen en aangeven hoe de retourzending kan laten plaatsvinden. Doe bij het artikel dat je terug stuurt bij voorkeur een kopie van de factuur. De kosten van het retour sturen komen voor je eigen rekening. Als het defect aan het artikel binnen de garantie valt, wordt het gratis naar je terug gestuurd.
Bij doorverkoop vervalt de fabrieksgarantie
Indien je besluit om je product bijvoorbeeld 2e hands te verkopen dan heeft de nieuwe eigenaar geen recht op fabrieksgarantie. De garantierechten van de fabrikant vervallen op dat moment.